۵ اسفند ۱۳۹۱، ۹:۱۶

گرشاسبی در گفتگو با مهر:

توسعه تولید گیاهان دارویی می تواند جایگزین صنعت نفت شود

توسعه تولید گیاهان دارویی می تواند جایگزین صنعت نفت شود

کرج – خبرگزاری مهر: معاون سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: توسعه تولید گیاهان دارویی می تواند جایگزین صنعت نفت باشد چرا که کشور ما در این حوزه بسیار غنی است.

پرویز گرشاسبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت:  نگاه مرتع داران به مراتع به دلیل مشکلات مادی و عدم حمایت خانواده هایشان به دلیل سختی کار مقطعی است و این امر باعث افزایش بهره وری بی رویه از طرف آنان می شود.

وی افزود: توجه به وضعیت معیشتی مرتع داران و روستاییانی که در این زمینه فعالیت می کنند ضروری است و همکاری همه ارگان های زیربط برای رفع این مشکل ضروری است.

گرشاسبی با اشاره به پتانسیل های بالای کشور در زمینه تولیدات گیاهان دارویی گفت: از هشت هزار گونه گیاه دارویی در جهان بیش از شش هزار نوع آن در ایران وجود داردکه ظرفیت قابل توجهی به شمار می رود.

معاون سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: بسیاری از گیاهان دارویی تولیدی در ایران در سایر کشور ها وجود ندارند و استقبال از آنها زیاد است.

گرشاسبی گفت: مراتع علاوه بر  فواید زیست محیطی منابع خوب اقتصادی با ظرفیت های بالای تولیدی می باشند که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی از تشکیل اتحادیه مرتع داران در 26 استان کشور خبر دادو گفت: این اتحادیه با هدف حل و فصل هرچه بهتر مشکلات مرتع داران تشکیل شده است.

 

 

 

 

کد خبر 2002800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha